93

Hej! Har vart ett bra tag sen jag blogga sist. Har hänt en hel del:
- Har gjort bi kakor och vart på ett job's daughters möte vilket är en kristen "grupp" i kyrkan som har möten och går på tävlingar och gör saker tillsammans. Bi kakorna var för "jobbies to bee", alltså de som är för unga för att vara med i job's daughters, dom ska bli jobbies och bi ör deras maskot, ganska smart faktiskt.
- Åkt till the pumpkin patch och plockat våra egna pumpor. Jag åkte dit efter skolan med min värdfamilj, mina "värdsyskon" med familj och Julie. Det var jättefint där för solen började precis gå ner (vi var på dans innan så klockan var 7) och en jättestor åker med massa pumpor på. När vi kom dit satte vi oss på ett traktor flak och åkte ut mitt på åkern. När vi kom dit fick man gå runt och välja ut sina egna pumpor, det fanns alla olika sorter och storlekar och färger! Man kunde välja de som finna i alice in wonderland och vanliga, och vita och sånna som inte ens ser ut som pumpor och massa mer. Jag köpte en lagom stor som var en vanlig eftersom jag ville ha en vanlig första gången.
- Jag har carved pumpkins vilket var grymt kul! Min blev faktiskt riktigt bra också haha. Vi gjorde det ute i trädgården på ett bord som de satte upp. Först tog man bort toppen och sen gröp man ur allt som var innut i och gjorde det rent. Det var mycket kladdigt och kallt eftersom vi gjorde det vi 7-8 på kvällen. Efter det rita vi ansikten eller det vi ville ha på våra pumpor och tog sen knivar och skar ut det. Trodde det skulle bli jättesvårt men det var det inte! Vi har inte vanliga ljus där i eftersom det tar så många ljus och de kan blåsa ut osv så vi köpte elektriska ljus och satte i där.
- Förra helgen åkte jag och Lea med Andrea (vår värdsyster) till ett möte vår kontaktperson hade för alla sina utbytesstudenter. Mötet var på en bowlinghall i Nampa som ligger en ganska nära Boise. Där träffa jag Lovisa vilket var grymt kul! Vi bowla och hade det bra med alla utbytesstudenter i några timmar. Efter det åkte jag, Lea, Andrea och Andreas kompis och åt och sen vidare för att shoppa vinterjackor vilket blev mer än bara vinterjackor haha. Vi pkte först till några affärer i Nampa och sen åkte vi till Boise mall men där hann vi bara vara i 45 min eftersom de stängde klockan 9. Jättekul att Andra kunde ta oss dit och att hon ville shoppa med oss!
- Dagen innan Halloween satte vi upp julbelysningen på taket, inget konstigt med det. Vi klättra upp på taket och böjde oss ner över kanten och satte fast belysningen på krokarna som fanns där. Jag gjorde på det som var upp och ner lutat men när det var på slutet och det var stuprätt ner ville jag inte göra mer, ville ju inte dö! Men jag överlevde och det blev jättefint!! Jag älskar jul!
- Har också gått trick or treat med mina kompisar. Det var på själva halloween så innan var jag och Lea på en volunteer grej på main street så vi han bara äta på en pizzeria med värdfamiljen och byta om jättesnabbt innan det var dags att åka iväg. Jag klädde ut mig till läskig eftersom jag inte hade något att klä ut mig till... Men det var sjukt coolt!! Absolut det bästa på länge! Alla hade pyntat sina hus jättefint och det var jättemånga ute och gick och det var sååå amerikanskt! Folk hade klätt ut sig och sina hus, vissa hde rökmaskiner så det blev rök i hela kvarteret, ett hus hade som en spökgång där man var tvungen att gå för att få godis och det var bara sååå coolt! Jag gick med Cassy, Julie, Lea, Lina, Cassies pojkvän, Ann och några mer.
- I skolan på Halloween klädde några upp sig och vi gjorde Halloween kakor med frosting på och brownies. Dagen inna hade vi ett Halloween party med dansen och åt massa onytting och bytte presenter och hade det kul tillsammans. Vi fick också våra warm ups jackor, men vi får inta använa dem förren basketball startar vilket är tråkigt.
- Igår var jag på det sista football gamet här någonsin. Vi spelade mot fruitland på deras hemmaplan så ingen förvänta sig vinst iaf men de gjorde det bra ifrån sig och blev inte krossade som de blev förra gången. Julie och Nadia följde med hem efter skolan och vi kolla på film och åt godis till kvällsmat opch sen klädde vi på oss massa varma kläder och åkte till matchen. Där träffa vi massa människor och köpte varm choklad och värmde oss på med det (gick inte att dricka pga smaka vatten...) och kolla på matchen. Det nästa som kommer upl är basketball ich det är om mindre än en månad och det ska bli kul!
- Åkte också till haunted world med international club vilket var jättekul! Vi åkte dit vid 9 och gick igenom först ett hus och sen gick vi till det stora som var utomhus på typ en åker/i skogen. Var läskigt men inte för läskigt!
- Utöver detta har jag gjort lite småsaker osm att ha sleepovers, gått promenader, gått i skolan, dansat osv. Har dessutom vart här i 93 dahar så nästa lärdag har jag vart här i 100 dagar vilket är en tredjedel av tiden, sjukt ju!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0