Time flies so take care of every minute

Hej! Nu är det 2012 året då jag ska åka till USA och ett år som förhoppningsvis kommer bli grymt. Mitt 2011 var inte jättebra men det var inte jättedåligt heller. Det började med januari och depruari (ja det är rättstavat) som gick sakta som vanligt med mycket te drickande och serietittande. Mars, april och maj var tre av de sämsta månaderna i mitt liv, sen kom sommaren. Sommaren gick för mig långsamt, först var jag hemma i någon vecka och sen började jag sommarjobba i halstahammar vilket betydde pendlande varje dag och ett riktigt skitjobb medan min familj var ute och seglade. Efter det åkte jag med min familj till Grekland och var där i en underbar vecka och jag såg allt på ett helt annat sätt när jag kom hem. Det var också vändpunkten och jag bestämde mig för att göra allt bra, jag började gymnasiet, sökte att åka som utbytesstudent 12/13 ist för 13/14 vilket var ett av de bästa beslut jag tagit i mitt liv, jag träffade människor jag verkligen tycker om helt plötsligt hade en hel termin gått och det blev jullov. Nu sitter jag här första januari och tänker tillbaka på mitt år och tycker ändå att jag har förändrats väldigt mycket, jag har växt som person och tror och hoppas att jag kommer växa ännu mer under 2012. Mitt nyår: Jag åkte till Emma vid halv fem där jag också träffade hennes kompis Nathalie och vi började göra oss iordning. Vid sex kom de andra gästerna och vi satt och pratade och började med mat. Tyvärr blev maten inte jättelycked, men vi hade det trevligt vilket var huvudsaken. Två stycken drog vidare och en annan kom men drog efter en ungefär en timme igen. Kvar var jag Emma och Nathalie, vi spela kort och började göra oss iordning för att åka mot stan där vi skulle vara på tolvslaget. Tog 11 bussen och satte oss på donken ett tag där vi träffa några kompisar vi inte sett på jättelänge viklet var trevligt. Vi gick med dom till fyrverkerierna och firade det nya året, skrek att "i år åker jag till USA!". Vi skilde oss från dom och gick vidare och träffade tillslut några andra som vi drog hem till och hade det trevligt. Kom hem runt fyra och har sen dess mest sovit och gjort inget. Mitt nyår vart riktigt lyckat och det blev en bra start på det nya året, nu kan det bara bli bättre!

Kommentarer
Postat av: Milla

Hej jag är också en 12-13 utbytesstudent och jag har nu själv också börjat skriva blogg. Jag skriver blogg på finska, men eftersom de flesta av mina vänner kan även svenska så tänkte jag att det skulle vara nice att länka andras utbytesbloggar från min blogg, även svenska som din. :)



Alltså tänkte jag bara komma och fråga om det är okej? Så här ser listan ut: http://paraviona.blogspot.com/p/other-exchangers.html



Jag hoppas att det är okej :) & du behöver inte länka mig :)

2012-01-02 @ 08:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0