"The bumblebee bat is the smallest mammal on Earth. It weighs less than a penny"

Nu var det lite mer än ett dygn sen jag såg att jag hade fått värdfamilj och jag är just nu lyckligast i världen!

Jag satt på mattelektionen och bestämde mig för att logga in på ISEs hemsida för att kolla om jag hade fått värdfamilj, jag trodde absolut inte att jag hade fått det utan det är bara en rutin jag har att logga in där en gång om dagen, inte mer och inte mindre. När jag logga in så var jag nära på att logga ut igen när jag såg att under host family profile så stod det massa text. Jag kom i total chock och var såhär nära på att lämna klassrummet för att ringa mamma men det var genomgång så jag kunde inte. Jag kolla iallafall upp allt jag kunde om staden och skolan sen gick jag och ringde.

Som jag skrev innan så kommer jag att bo Payette Idaho med en värdmamma, värdpappa och en annan utbytesstudent från Mexico. Värdföräldrarna har fyra barn som alla har flyttat hemifrån, dom har också 6 hundar, 5 katter, 4 hästar, 11 höns och 8 fåglar (ja jag kom i typ chock när jag fick höra det). Payette ligger nära Boise som är huvudstaden i Idaho, det tar bara en halvtimme att åka dit. Payette är en ganska liten komun med inte så många invånare bara ungefär 7000 och i hela området Payette har 22000 (om jag förstod det rätt), byn ligger precis vid gränsen till Oregon.

Skolan jag ska gå på heter Payette High School och ligger på andra sidan av byn. Där gå det lite mer än 500 elever och dom har både cheerleading, fotboll och andra sporter där. Skolan ser ut som en golfboll/mini globen och den verkar bra tycker jag, ett riktigt high school med andra ord!

Jag är otroligt nöjd med min placering och familjen verkar jättebra och jag tycker det ska bli jättekul att bo med en till utbytesstudent, då får jag även ett värdsyskon. Jag utbytt ett mail med familjen och jag tycker dom verkar jättetrevliga och bra ska bli så kul att träffa dom! Skolan verkar också jättebra, bra antal elever och det finns sporter man kan vara med i och dom har riktiga sportplaner på området. Payette ligger bara en halvtimme ifrån en stor stad vilket gör att det inte är omöjligt att åka dit och shoppa och göra roliga saker, det verkar som en riktigt mysig by så jag är glad att jag kom dit. Jag avr den tredje i vår Explorius Facebook grupp som fick placering, jag trodde jag skulle vara sist, åh vad jag är glad att det inte blev så, riktigt skönt att kunna ställa in sig lite på vart man ska. Med andra ord kunde jag inte ha varit mer nöjd med min placering!

image description
Jag och Emma när vi gick på bio senare på kvällen och ladda inför USA med Snapple

image description

image description
Såhär glad var jag!
image description
Real Fact

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0