LONDON

Det har tagit en evighet för mig att ladda upp London bilderna, men här är de:
Vi började resan på Västerås flygplats (aka stockholmvästerås)
På flyget köpte vi massa maltesers, riktigt party som flygvärdinnan sa!
Engelska landsbyggden där det regnade lite
Vi kom fram till stansted flygplats och var tvungna att ställa oss i en lång kö för att komma ut
Hade tur och fiick gå före nästan alla, mycket glada!
Framme på hotellet la vi in sakerna och gjorde oss lite iordning
glad över att äntligen vara framme
Utsikten från hotellrummet
Sen tog vi tunnelbanan in till oxford street och åt på en jättemysig italiensk restaurang
Fick en gigantisk förrätt...
...och åt sen sallad
När vi vakna nästa morgon var det regningt
Men vi gick upp och åt hotellfrukost i London så vi var glada
Alva är taggad inför första dagen
Jag också!
Vi började med Primark och jag fick med mig en hel del
Sen åt vi på KFC och shoppa lite mer...
...innna vi tog en fika på Starbucks.
Efter det bestämmde vi oss för att åka turistbuss...
...och såg jättefina engelska hus...
...och Bigben...
...och London Eye (var svårt att ta kort då det regnade och vi satt bakom glas)
Shoppingen
Alva med våra kläder
Vi var nöjda med dagen och åt frukt, youghurt och chips till kvällsmat.
Andra dagen var det också lite regningt
Vi tog tunnelbanan in till stan och upptäckte att det var stängt överallt...
...så vi tog turistbussen och hoppade av på London Bridge
Där tog vi många fina bilder
.
Men det var blött, kallt och blåsigt...
...så vi tog tunnelbanan tillbaka till stan...
...och satte oss på KFC och drack milkshake innan Primark tur två.
Alva inne på forever21
Sen gick vi och åt pizza och när solen titta fram bestämde vi oss för att promenera runt lite
Hitta den rätta gatan för oss...
...där bland annat Louis Vuitton, Gucci och Chanel låg.
Hittade också några killar som såg mycket trevliga ut...
...och glada...
...så jag bestämde mig för att prata/mysa lite med dem.
Efter det tog vi turistbussen till Harrods...
...där jag hitta min dröm bröllopsklänning.
Sen fika vi på Starbucks...
(Klassiska bilden)
...innan vi var tvungna att säga hejdå till Oxford Street...
...och ta tunnelbanan tillbaka.
Sista gången vi åkte från Marble Arch
Väl på rummet tog vi kort på vår shopping...
...och med vår shopping.
'
Nästa morgon var det sol och strålande väder, då var det bara att sätta på sig alla kläder för att inte få övervikt...
...och åka från hotellet.
Alva och jag var ledsna på Stansted Express för att vi var tvungna att lämna den underbara staden...
...men vi hade iallafall Skittles!
När vi hade komit igenom säkerhetskontrollen med våra tio lager kläder drack vi kaffe...
...och var fortfarande ledsna för att åka.
Alva och mamma på flygplatsen
Sista bilden från London
Men var glada ändå för det blev en mycket lyckad resa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0