Svar på frågor

Linnèa

Hej jätte fin blogg! Jag lovar att jag kommer följa hela din resa i USA för jag vill också åka som utbytesstudent! Jag har förövrigt några frågor till dig! 


1. eftersom du gått ut ettan nu och åker iväg, kommer du att börja 2an när du kommer tillbaka eller har du turen att ändå få börja 3an? 

2. när anmälde du dig, hur länge sedan var det? 

3. Kommer du att testa cheerleading? 

4. har du några tips om hur man ska skriva brevet om sig själv osv för att kanske ha större chans att bli antagen?

Hej och tack så mycket!
1. Jag gick precis ut ettan men jag får inte gå tvåan i USA utan jag kommer börja med 96orna när jag kommer hem igen, jag tog alltså ett sabatsår från skolan. 
2. Jag anmälde mig i mitten av Augusti förra året vilket jag trodde var sent då jag såg att många andra redan hade anmält sig, men det var det verkligen inte! 
3. Först tänkte jag testa cheerleading men jag bestämde mig för att prova dans istället, jag tror inte cheerleading är min grej plus att jag tycker det är roligt att dansa.
4. Skriv så ärligt som möjligt, min värdfamilj valde mig pga mitt brev och jag tycker det skulle kännas jättekonstigt om jag hade ljugit eller överdrivt. De skrev att de valde mig eftersom jag och min familj verkade lite som deras och de trodde att vi skulle passa bra ihop. Jag skrev att jag och min familj hade respekt för varandra och att vi tycker om att göra saker tillsammans, min vmamma sa att det var bra och att det inte var många som skrev det i sina brev. Såklart är alla värdfamiljer olika och tycker om och uppskattar olika saker! Beskriv dig själv så bra du kan, lyft fram det bra i dig och skriv det du känner och inte det du tror värdfamiljerna vill höra. Skriv ärligt och överdriv och ljug inte för då kanske du får en familj som är fel för dig, alla får ju familj tillslut! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0