I'll spread my wings and I'll learn how to fly I'll do what it takes ‘til I touch the sky

Hej! Har vart på seglingssemester i lite mer än en vecka nu, mysigt och skönt att spendera tid med min familj innan jag åker. Alva och jag var först hemma själva i en vecka när jag jobba och i lördags förra veckan tog vi tåget till Stockholm för att hoppa på båten där. Vi åkte ut till Stockholms skärgård där vi segla runt melan öarna. Det är så otroligt fint där! I fredgs börja vi åka därifrån och kom ända till Birka där vi träffa kusinerna. Vi kom hem för några timmar sen och jag har inte gjort så mycket mer än att låta mamma ta bort Bob (spindeln i mitt rum som jag inte vågade ta bort själv) och äta mat. 
 Undertiden jag var borta kom mitt ica-banken kort och ett mail från CareMed med försäkrings papper som jag ska skriva ut. Nu är det bara 12 dagar kvar tills jag åker så jag har ganska mycket att göra, eller det känns som det iaf. Lista på det jag ska göra innan jag åker:
- Städa mitt rum jättenoga
- Sortera ut alla kläder jag ska ha med mig och tvätta det 
- Köpa de sista presenterna (har hittat en jättebra present som jag tror jag ska köpa!)
- Köpa de sista sakerna till mig själv
- Hitta en stor och snygg väska som jag kan ha som handbagage 
- Reklamera min kamera 
- Köpa bläck till skrivaren och skriva ut bilder flygbiljetter och försäkringspapper
- Packa
- Ha hejdå-middag för vänner och släkt
Det är nog det viktigaste jag måste komma ihåg att göra sen ska jag göra lite andra småsaker också. 
 De två första utbytesstudenterna som åker till USA med Explorius åkte i Fredags och den tredje i lördags och nu på fredag åker den första gruppen som ska på soft landing camp. Det är sjukt hur fort tiden går! Har nog skrivit det i alla mina senaste inlägg men det är så sjukt sant, det var ju nyss en månad kvar och nu är det inte ens två veckor kvar! Känns dock inte det minsta verkligt, känns som att mitt liv är en blogg som jag bara sitter och läser, det är för absurt att det faktiskt är jag som ska åka. Kanske är därför som jag inte är nervös, för jag är inte det minsta nervös. Visst kan jag bli lite smånervös när jag för några sekunder fattar att jag ska åka men det är inte så att jag varje dag går runt och är nervös. Tror inte det kommer kännas verkligt förrän jag säger hejdå till min familj på flygplatsen och sätter mig på planet. 
 Jag har tagit bilder som jag kan lägga upp lite senare. Nu ska jag duscha sen ska jag dricka te och kolla på serier. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0