Fråga


"hej! jag ska åka till usa som utbytesstudent i juli och jag undrar hur dansen du går i är. är det svårt? var det uttagningar till att få vara med? hur ofta tränar ni? vad är det för typ av dans osv? jag vill själv dansa när jag är därborta, har dansat i cirka 10 år här i sverige :)"

Dansen på min skola var inte så svår eftersom att jag går på en liten skola så vi hade inte tillräckligt med pengar för att riktigt satsa. Dock så vet jag att större skolor som satsar mer på dans har det mycket svårare och måste träna mycket mer än vad jag gjorde. Jag hade träning vere dag efter skolan, och det är det normala i USA, vilken sport du än går i så kommer du troligen ha träning varje dag. Vi hade inga uttagningar, det var för få personer som ville vara med i teamet, men jag vet att den nya coachen för nästa år ska ha uttagningar. Det var några i mitt team som inte alls hade dansat innan och som inte var så duktiga men de kom med i alla fall, men det beror helt på skolan. Men om du har dansat i 10 år så ska det nog inte vara några problem. Dansen här är väldigt annorlunda från svensk dans, här är det mycket mer stelt och allt ska sitta perfekt, jag personligen tycker bättre om dans i sverige för det är mer avslappnat. Hoppas du får ett bra år, och om du bestämmer dig för att gå med i dans så kommer du säkert få det väldigt kul med tävligar och träffa nya människor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0