100 dagar

Idag är det 100 dagar sen jag lämna Sverige för att först åka till New York och sen till Idaho och börja på Payette High School. 100 dagar har gått otroligt fort, tiden har bara flygit förbi och det är svårt att fatta att jag har vart här så länge, men samtidigt känns det som det var en evighet sen jag såg min familj och mina vänner, en evighet sen jag sa hejdå till min familj på Arlanda. Under 100 dagar har det hänt så mycket, fått vänner för livet, blivit bättre på engelska, gått på football games, dansat nästan varje dag, gått i skolan och insett att jag saknar matte, träffat jättebra Amerikaner, vart med om det mest amerikanska man kan tänka sig och massa massa mer. Det är mycket jag kommer sakna här när jag åker hem samtidigt som det ska bli jätteskönt att åka hem och träffa min familj och vara 18 och vara vuxen. Sen har nästan inget varit som jag trodde det skulle bli, det har varit bättre och det har varit sämre. Har saknat min familj jättemycket, har tyckt att Sverige är det bästa landet i världen, har funderat på att faktiskt bo i sverige när jag blir vuxen, har tyckt att Amerika är det bästa landet i världen, har kännt att jag aldrig vill åka här ifrån. Alla sa innan att jag kommer få jättemycket hemlängtan och att jag kommer gråta och bara vilja åka hem och helt ärligt trodde jag också det. Men det hände inte. Visst har jag haft hemlängtan och jag har gråtit men jag har aldrig på riktigt velat åka hem. Jag har drömt att jag åkte hem på besök och jag har drömt att jga åkte hem för gott men jag har aldrig vaknat och inte velat vara här, kanske får jag ingen hemlängtan eller så kanske det kommer mer senare. Jag vet inte. Jag tror iaf att tiden som är kvar kommer att gå jättefort och snart kommer jag vara hemma igen, kanske därför det är lätt att vara här, jag vet ju att jag kommer hem igen.
 Förövrigt är det lördag idag. Igår åkte jag hem till Julie och Lina med Johanna efter skolan och vi var jättetrött så vi satte oss och kolla på en film och prata. Blev hämtad vid 8.30 och åkte hem och spela kort med min värdfamilj till 12.30 och gick sen och sov. Idag vakna jag sent och har hittils kollat på nya Greys Anatomy och nya Vampire Diaries och städatv mitt rum. Ikväll vid 7 ska jag till Subway där jag ska träffa massa från skolan och vi ska äta och spela fugitive. Fugitive går ut på att man delar upp sig och några åker bil och några springer och sen bestämmer man en plats dit man ska ta sig till sen ska de som springer ta sig dit utan att bli fångade av de i bilar eller polisen (vet inte varför de sa polisen för det är inte olagligt lol). Ska bli kul!
 Den här veckan var det penny awards i skolan så alla klasser skulle ta med sig så massa pennys och sen klassen som samla flest kommer få en filmdag i skolan nästa fredag. Vad jag vet så vann the seniors så kommer troligen inte ha någon skola på fredag! I onsdags natt var det någon som blev mördad i sitt hem här i Payette. Det var en lärare på dagis som blev mördad av sin roommate, han har nu blivit fångad. jättehemskt men bra att han har blivit tagen! Igår under 3rd and 4th period kom det några från militären till skolan och prata om hur det var ocg man kunde ställa frågor och några höll tal osv, det var otroligt amerikanskt. I början var det några som kom in med flaggor och hela publiken ställde sig upp och och sa pledge of allegiance och sen var det två tjejer som sjung nationalsången. När allt var slut ställde sig alla upp och apploderade typ fem gånger och sen var det ett bildspel med massa bilde från krig  och där det stod hur måga som hade dött och att det måsta vara krig för att det ska vara ett fritt land. Vet inte riktigt om jag håller med eftersom Sverige inte har krig och vi har freedom men jag sa inget, vill inte argumentera med Amerikaner.
Nu har vi besök så ska vara lite trevlig och gå och prata med dem. Skriver senare och lägger upp bilder! (lovar dock inget, är ju jättedålig på att blogga...) Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0