Let the music move you


Eftersom att jag tidigare skrev att den här bloggen skulle bli en utbytesstudentblogg så tänkte jag skriva lite grann om vad jag har för planer, hur jag tänker osv.
Jag har sedan ca ett och ett halvt år haft som dröm att få åka som utbytesstudent till USA, få gå på High School, klara mig helt själv i ett helt år. I början när jag sa det till mina föräldrar att jag ville det så trodde dom inte riktigt på mig, dom sa ungefär att det kommer ju aldrig att hända. Jag fortsatte tjata på dom ett tag, jag tog reda på massa information som jag berättade för dom, och efter ett tag förstod dom att jag faktiskt var seriös, att det verkligen var någonting jag ville. Nu har dom lovat att dom ska hjälpa tilla att betala om jag tjänar lite pengar själv och att jag kämpar för det, så därav har jag denna sommar jobbat 5 veckor för att få ihop lite pengar till mitt sparkonto. Det jag har som tipps till dom som inte får för sina föräldrar eller har liknande problem är helt enkelt att tjata, få dom att förstå att du verkligen vill det här, att det är något som betyder mycket för dig, och tillslut så kanske dom går med på det.
Eftersom att jag under en så lång tid har haft det här som dröm så har jag även byggt upp lite förhoppningar, eller snarare planerat lite hur jag vill göra. Jag vet att jag vill åka till usa, jag vet att jag ska göra delstatsval och jag vet ungefär vart, fast jag är inte helt säker och jag har också planerat att jag ska åka efter andra året på gymnasiet. Många tycker nog att det är ganska dummt att vänta så länge om man verkligen vill åka och har planerat det så länge, men det tycker inte jag. Anledningen till att jag vill åka efter andra året är för att jag då är 18 år (inte för att det har någon större betydelse), jag har bara ett år kvar på gymnasiet när jag kommer tillbaka, jag tror också att 2 år av längtan och planering innan kommer ta kortare tid än om jag kommer hem och har 2 år kvar, jag kommer hinna spara ihop mer pengar, och det är större chans att jag blir senior och får gå på prom och ta graduation när jag är där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0